Peugeot 206 jest jednym z flagowych modelów tej francuskiej marki. Auto zostało zaprojektowane z myślą o francuskich drogach, których nawierzchnia jest znacznie wyższej jakości niż nawierzchnia dróg w Polsce. Modele produkowane były w większości w klasie średniej i klasie niskiej. O ile na miejskich drogach sprawdzały się bezawaryjnie, to podzespoły zawieszenia zużywały się znacznie szybciej na obszarach wiejskich. W związku z tym zjawiskiem, co kilka lat, po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów tylna belka peugeot’a wymaga regeneracji.
Istnieją na rynku firmy trudniące się regeneracją tylnego zawieszenia w samochodach francuskich marek Peugeot czy Citroen. Regeneracja belki Peugeot 206, czyli inaczej osi skrętnej, która jest częścią zawieszenia tylnego, jest bezpośrednią ingerencją w zawieszenie samochodu. Przekłada się to wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz jego sterowność i stateczność. Oddanie samochodu w ręce fachowców w tym przypadku jest konieczne, ponieważ sami przeważnie nie dysponujemy specjalistycznym sprzętem, który umożliwiłby nam naprawę wahaczy we własnym garażu.
Budowa tylnej belki skrętnej jest bardziej skomplikowana niż inne rodzaje zawieszeń. Dzięki temu istnieje możliwość rozebrania jej na poszczególne elementy w celu wymiany bądź regeneracji.
Tylna belka, wykorzystywana jako element zawieszenia w między innymi francuskich samochodach marki Peugeot zbudowana jest z dwóch wahaczy wleczonych, zamontowanych z wykorzystaniem łożysk igiełkowych, które są jednymi z najbardziej awaryjnych elementów tego rodzaju zawieszenia. Awaria łożyska w krótkim czasie prowadzi do zniszczenia wahaczy i innych elementów zawieszenia. Objawami tego zjawiska może być skrzypienie, piski lub też przechylenie się górnej części kół w stronę środka karoserii. W momencie pojawienie się tego typu objawów konieczna jest regeneracja bądź wymiana belki. Lepszym wyjściem jest zdecydowanie naprawa zawieszenia. Profesjonalna regeneracja tylnej belki jest znacznie tańsza niż jej wymiana i daje bardzo zadowalający efekt. Proces naprawy jest wieloetapowy i rozpoczyna się od demontażu. Kolejnymi krokami są piaskowanie, zabezpieczenie przed korozją oraz odtwarzanie zniszczonych powierzchni. Następnym krokiem jest naprawa wahacza oraz dobór właściwego rodzaju łożysk. Jedynie odkształcona geometrycznie belka w samochodach powypadkowych nie jest możliwa do przywrócenia jej fabrycznego stanu.
W skład tego typu zawieszenia wchodzą również drążki skrętne, spełniające funkcje resorów, elementy sprężyste, czyli amortyzatory, a także elementy metalowo-gumowe. Drążek skrętny przyjmuje postać pręta lub rury, który jest zakończony z obu stron wieloklinem. Tylne belki skrętne montowane w samochodach marki Citroen i Peugeot można podzielić na dwie kategorie: belki rurowe gdzie element nośny konstrukcji stanowi rura oraz belki trapezowe, w których elementem nośnym jest poprzecznica.